WOSKI SAMOCHODOWE VS SEALANTY

Często zadawane jest pytanie: jaka jest różnica pomiędzy woskiem a sealantem? To ma sens, że jest zamieszanie wokół tematu – terminy są zwykle używane zamiennie. Pod pewnymi względami to prawda, ale wraz z rozwojem technologii auto detailingu, sealanty zaczęły pojawiać się jako odrębna kategoria produktów.

Czym jest wosk samochodowy?

Sprzedaż kosmetyków samochodowych na stronie https://abcar-shop.pl
kupuj produkty marki Chemotion w sklepie https://abcar-shop.pl

Wosk może być różnorodną mieszanką materiałów określanych jako ciągliwe ciała stałe – zasadniczo substancja, która może zmieniać formę ze stałej do ciekłej w temperaturze otoczenia lub lekko podwyższonej. Wosk służy jako warstwa ochronna, bariera pomiędzy farbami samochodów a środowiskiem. W świecie motoryzacyjnym najczęściej stosują woski carnauba, montan i parafinowe, ale są też warianty syntetyczne.
Pierwszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest to, że wosk stosowany w samochodzie nie jest w 100% woskiem. Będziesz często widzieć komunikaty marketingowe, które twierdzą, że produkt jest w 100% wosk Carnauba, ale jest to trochę mylące. Ponieważ zazwyczaj odnosi się do czystości wosku w konkretnym produkcie. Aby osiągnąć pożądany efekt, musimy dodać rozpuszczalniki, w których wosk jest rozpuszczalny, a także mieszamy w olejach, które zapewniają smarowanie wraz z zapachami i barwnikami.

Czym jest sealant?

Termin “sealant” jest dość wszechobecny. W przeszłości sealant do lakieru był produktem, który naśladuje charakterystykę wosku, ale jest wytwarzany raczej z materiału syntetycznego niż z materiałów organicznych. Były one nieco bardziej wytrzymałe niż wosk, ale wciąż cierpiały z powodu tych samych niedociągnięć (podatnych na wysokie temperatury i mydła do mycia samochodów).
Nowszym opracowaniem w detailingowej technologii są sealanty na bazie krzemionki (prawdopodobnie słyszałeś o nich pod innymi nazwami, najczęściej z powłoką ceramiczną lub kwarcem, dwutlenkiem krzemu lub nawet SiO2). Te sealanty na bazie krzemionki działają bardzo różnie od wosku, ponieważ po nałożeniu na powierzchnię generują właściwości utwardzające. Takie utwardzanie tworzy chemiczne wiązanie z powierzchnią, na której jest nakładane. Sealanty na bazie krzemionki są wyjątkowo odporne na wodę, mydła i oczywiście zanieczyszczeni.  
Sealanty zapewniają znacznie wyższą trwałość niż wosk. Są odporne na ciepło, promienie UV, zanieczyszczenia środowiska i ostre detergenty znacznie lepiej niż wosk. Plus, wosk po prostu znajduje się na powierzchni farby, nie tworzy wiązania chemicznego, jak to się dzieje w przypadku sealantów na bazie krzemionki.

Jak powinieneś zastosować wosk?

Jeśli zdecydujesz się wykorzystać wosk do swoich potrzeb w zakresie ochrony, mamy kilka ogólnych wskazówek dotyczących najlepszych praktyk. Sugerujemy zastosowanie dowolnego wosku (bez względu na to, czy jest to spray, krem ​​lub pasta) za pomocą aplikatora. Ponadto najlepiej jest upewnić się, że pracujesz w zacienionym obszarze, a powierzchnia jest chłodna w dotyku. Pracuj po na małych obszarach na raz, nałóż cienką warstwę wosku za pomocą aplikatora. Po zamgleniu wosku dotrzy jego miękką mikrofibrą

Jak stosować sealanty?

Zalecamy uważne przeczytanie instrukcji stosowania przed nałożeniem jakiejkolwiek marki sealantów.

Może się to różnić w zależności od rodzaju sealanta, którego używasz. 
Jeśli używasz sealantu na bazie krzemionki, aplikacja jest tak prosta, jak przy użyciu prostego produktu, takiego jak Quick Detailer. Pracuj w zacienionym obszarze, a następnie zamaluj panel kilkoma rozpryskami. Za pomocą miękkiego ręcznika z mikrofibry rozprowadź sealant na całym elemencie, a następnie odwróć ręcznik na suchą stronę i nabłyszczaj do pięknego połysku. Sugerujemy pozostawienie 30-60 minut przed uzyskaniem wilgotnej powierzchni. Po utwardzeniu będziesz miał miesiące hydrofobowości lakieru i odpychania kurzu.

Kiedy i jak często należy nakładać wosk?

Wosk lub sealant to jest ostatnią rzeczą, o którą się ubiegasz. Jak często tak naprawdę zależy od trybu używania samochodu, stanu lakieru oraz warunków atmosferycznych.  Z woskiem, dobrą zasadą jest raz na 4-6 tygodni w przypadku samochodów ogólnego użytku, które są zaparkowane w garażu lub przykryte. Możesz zwiększyć częstotliwość, jeśli mieszkasz w okolicy z nadmiernie trudnymi warunkami pogodowymi lub jeśli pojazd spędza większość czasu zaparkowany na słońcu. W zależności od rodzaju sealantów  możesz uzyskać od 2-4 miesięcy ochronę! To ponad dwukrotnie więcej czasu niż wosk. Oczywiście woski nie przetrwają tak długo jak sealanty syntetyczne lub krzemionkowe, ale długowieczność może się znacznie różnić w zależności od środowiska.

Dla niektórych może to sprowadzać się do najprostszego pytania: co jest lepsze? To zależy od osobistych preferencji, ale co ważniejsze: w jaki sposób samochód jest używany. Jeśli wybierasz się na zlot samochodowy lub sesję zdjęciową, wosk jest prawdopodobnie najlepszym wyborem. Zapewnia głębię malowanych powierzchni pojazdu. Ale jeśli samochód jest transportem do codziennego użycia, spędza dużo  czasu w drodze, stoi zaparkowany na zewnątrz przez większą część dnia – możesz rozważyć przejście na sealanty na bazie krzemionki dla twoich potrzeb w zakresie ochrony. Łatwość użycia w połączeniu z niewielkimi potrzebami w zakresie konserwacji sprawiają, że jest to oczywisty wybór dla samochodów, które codziennie jeżdżą.

Czy możesz “układać w stosy” lub używać zarówno wosku, jak i sealantów?

Łatwa odpowiedź brzmi: tak, możesz. Możesz najpierw nałożyć sealant, a następnie nałożyć wosk. Jednak nie sugerujemy tego, ponieważ jest nieco zbędny. Sealant jest tak hydrofobowy, że po utwardzeniu wosk będzie miał problemy z przywieraniem do powierzchni, a zobaczysz, że rozkłada się znacznie szybciej niż normalnie.

- 3 %
39,99  38,80 

Środek ten jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, które nie mają czasu, aby poświęcić kilka godzin na woskowanie karoserii.

Weight
0.5 kg
Hit
- 8 %
39,99  36,89 

Rewolucja wśród quick detailerów z woskiem carnauba.

Weight
0.5 kg
37,95 

QUICK DETAILER

Weight
0.5 kg

Podsumowanie

W końcu najłatwiej jest pomyśleć o wosku i sealantach jako dwóch różnych drogach, które prowadzą do tego samego celu. Są to dwa różne materiały, które wykonują bardzo podobne zadanie: chroń lakierowaną powierzchnię samochodu. Obie zapewniają solidną powłokę chroniącą powierzchnię samochodu przed słońcem, wilgocią i zanieczyszczeniem. Pomyśl o wosku jako starej wiejskiej drodze, którą twój dziadek zabierał do miasta. Działa, jest niezawodny i na pewno tam dotrzesz, ale sealant to nowa 6-pasmowa droga ekspresowa. Droga jest bardziej płynna, łatwiej jest nią nawigować, a dotarcie do miasta zajęło ci połowę czasu, niż stara droga.  

admin
Brak komentarzy
Posted in:
Detailing, Pielęgnacja auta
All search results